Τετάρτη, 2 Μαΐου 2012

Η κατοικία στο νηπιαγωγείο Α΄μέρος


Η μαθηματική και η γεωμετρική σκέψη, αποτελούν βασικό κομμάτι της ύλης του νηπιαγωγείου. 
Είναι μέρος της παιδαγωγικής, που επεξεργάζεται έννοιες οι οποίες συμπληρώνουν το γνωστικό υπόβαθρο των παιδιών αυτής της ηλικίας.

Η εφαρμογή και η αξιολόγηση αυτών των εννοιών, καταλήγει σε ένα νέο σχέδιο εργασίας, το οποίο αφού ολοκληρωθεί, κρίνει το αν τα παιδιά έχουν κατακτήσει τις "απαραίτητες" πληροφορίες για την ηλικία τους.

Είναι γνωστό πως τα παιδιά από πολύ νωρίς χτίζουν τον κόσμο γύρω τους με όσα μέσα διαθέτουν. Με όσα μέσα τους δίνονται. Συλλαμβάνουν μια ιδέα, πειραματίζονται με αυτή, ερευνούν, αξιολογούν.
Το σχολείο μας στηρίζει ουσιαστικά αυτή τους την ανάγκη με ποικίλα project σχετικά με το θέμα της κατοικίας.


Ένα δείγμα αυτών των δράσεων, αποτελεί το workshop που είχαμε πραγματοποιήσει στο παρελθόν, με τίτλο «Γλυκιά Πόλη», σε συνεργασία με τον Εικαστικό Αλέξανδρο Ψυχούλη (Επίκουρο Καθηγητή Τέχνης και Τεχνολογίας στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) .

Στην διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2011-2012, βασιζόμενοι στις ανάγκες της ομάδας του νηπιαγωγείου και με αφετηρία  το βιβλίο της Μάρως Λοϊζου «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα κοσμικό αυγό» των εκδόσεων Πατάκη, τα παιδιά έλαβαν γνωστικά, εικαστικά, μουσικά και πολλά άλλα ερεθίσματα.
Αυτό το διάστημα η ομάδα, βρίσκεται στην 4η και τελευταία φάση της δράσης η οποία αφορά στην κατοικία. 




Η βάση πρέπει να είναι γερή


Το ένα υλικό συμπληρώνει το άλλο. Και τα δύο μαζί συνθέτουν αυτό που το παιδί επιθυμούσε να κατασκευάσει.

Εξαιρετική λεπτομέρεια...η πόρτα!

Τα παιδιά συμβουλεύονται και συμβουλεύουν.
Συνθέτουν και συνεργάζονται
.

Συλλαμβάνω μια ιδέα, πειραματίζομαι, ερευνώ, αξιολογώ

  Μπορεί ένα αχυρένιο σπίτι να φέρνει στο μυαλό το παραμύθι με τα τρία γουρουνάκια, αλλά την κατασκευή του την συναντάμε πολλά χρόνια πριν, σε πολλούς πολιτισμούς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου