Δευτέρα, 21 Μαΐου 2012

Το υλικό και οι ιδιότητες του στα χέρια των παιδιών



Οι παιδαγωγοί του σχολείου, στην καθημερινότητα τους,  δημιουργούν-σκηνοθετούν  κατάλληλες συνθήκες (σε γωνιές στον εσωτερικό ή στον εξωτερικό χώρο) ώστε το κάθε σημείο, να υποδέχεται τα παιδιά με οργανωμένα κίνητρα για δράσεις.




 
Το υλικό (ξύλο, μέταλλο, γυαλί, χώμα, χαρτί…) δημιουργεί εγκαταστάσεις προκειμένου τα παιδιά να αλληλεπιδράσουν με αυτό και τις ιδιότητες του.  Κάθε υλικό στα χέρια ενός παιδιού, μεταμορφώνεται, προσαρμόζεται δίνει αφορμές για πειραματισμούς και παιχνίδια.























Οι αισθήσεις ζωντανεύουν και προσκαλούν τον μικρό μαθητή να εξερευνήσει και να δοκιμάσει τις ποικίλες χρήσεις των αντικειμένων που έχει γύρω του.





Η «Καραμέλα», υποστηρίζει θερμά πως το πιο δημιουργικό «ξύπνημα» προκύπτει από το παιχνίδι που τα ίδια τα παιδιά εφευρίσκουν-δημιουργούν και όχι από το ήδη κατασκευασμένο, έτοιμο δοσμένο. 

Το παιδί μετατρέπει, το κάθε υλικό σε ότι το ίδιο επιθυμεί, σε ότι το εξυπηρετεί, το αφορά,  ώστε να προκύψει ένας δημιουργικός διάλογος.

Αυτός αυτός ο διάλογος, μεταφέρεται στο συμβολικό παιχνίδι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου