Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου 2012

Η Τρίτη Μάγισσα, στο νηπιαγωγείο



Υπάρχουν μάγισσες σήμερα; Κι αν ναι, πού ζουν; Τι δουλειά κάνουν; Τι τρώνε και πώς ταξιδεύουν; Σε ποια σχολεία πάνε και με ποιους κάνουν παρέα; Το κυριότερο: τι είδους μάγια κάνουν και πού μπορεί να τις συναντήσει κανείς;



Η ομάδα του νηπιαγωγείου με συντονίστρια τη παιδαγωγό Κ. Πανάγου, στα πλαίσια των δράσεων που αφορούν στα βιβλία και τις προεκτάσεις τους, βασίστηκαν στο βιβλίο «Η Τρίτη Μάγισσα» της Μαρίας Αγγελίδου και εργάστηκαν σε πολλά επίπεδα. Παράλληλα συναντήθηκαν με τη συγγραφέα και την εικονογράφο του βιβλίου.
Τα παιδιά, επισκέφτηκαν την έκθεση της Κατερίνας Βερούτσου στον Πολυχώρο Μεταίχμιο με τίτλο «Εικόνες Δεκεμβρίου». Μια έκθεση από εικόνες που η εικονογράφος έχει φτιάξει για βιβλία που έχουν ήδη εκδοθεί, αλλά και πρωτότυπες που φτιάχτηκαν απλά από την ανάγκη για έκφραση, με αφορμή ένα άκουσμα, μία ματιά ή μία αίσθηση.
Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στον χώρο των εκδόσεων Μεταίχμιο, προκειμένου να δουν πώς η έκδοση ενός βιβλίου είναι συλλογική δουλειά.




 


Με σύντροφο την "τρίτη μάγισσα" και με τα όσα ερεθίσματα τους είχαν δοθεί απο την επίσκεψη στο Μεταίχμιο, τα παιδιά μπήκαν επι της ουσίας στο ρόλο του αναγνώστη, του ακροατή.Χρησιμοποιήσαν την "εξουσία" που έχει ο αναγνώστης, όταν το κείμενο φεύγει πια απο τα χέρια του συγγραφέα.
Η παιδαγωγός της ομάδας, έπαιξε τον ρόλο  του αφηγητή-διαμεσολαβητή και δημιούργησε το κατάλληλο περιβάλλον για περαιτέρω δράσεις.




Με αφορμή την ιστορία, παίζουμε κουκλοθέατρο.
Κούκλες, το ίδιο μας το σώμα


Κατασκευάζοντας με διάφορους τρόπους
το κάστρο της μάγισσας.

Στη συνέχεια, οι συντελεστές του βιβλίου,η συγγραφέας Κα Μαρία Αγγελίδου και η εικονογράφος Κα Κατερίνα Βερούτσου, επισκέφτηκαν το σχολείο μας.Η ομάδα του νηπιαγωγείου, είχε ετοιμάσει μια συνέντευξη. Είχαν οργανώσει τα ερωτήματά τους ώστε οι επίσημες καλεσμένες τους να τους λύσουν απορίες γύρω απο το βιλίο και γενικότερα γύρω απο τη συγγραφή και την εικονογράφηση.

Μ.Αγγελίδου, Κ. Βερούτσου, συνομιλούν με τα παιδιά

Φορώντας το καπέλο της μάγισσας


Παρατηρώ τον κόσμο γύρω μου
μέσα απο τα μάτια της εικονογράφου

Πέρα από τη χαρά της γνωριμίας με δύο σπουδαίους ανθρώπους από το χώρο του βιβλίου,με αφορμή το όλο σχέδιο εργασίας, τα παιδιά κλήθηκαν:

Να συζητήσουν, να εκφραστούν, να προβληματιστούν
Να αναπτύξουν διάλογο και να εκφραστούν όντας συνομιλητές.
Να γίνουν σωστοί ακροατές.
Να μετατρέψουν τη σκέψη σε λόγο (Ακούγεται απλό, αλλά στην προσχολική ηλικία είναι ένα τεράστιο κομμάτι της ύλης που αφορά στη γλώσσα και στα μαθηματικά)
Να φτιάξουν μια κουκλοθεατρική παράσταση
Να γνωρίσουν τους συντελεστές ενός βιβλίου
Με αφορμή την ιστορία του βιβλίου να παρατηρήσουν τον γύρω τους κόσμο με άλλη οπτική.
Να πειραματιστούν με το σώμα και τις αισθήσεις τους.


Μια απο τις μάγισσες της ιστορίας
με πλαστελίνη
Η μάγισσα τρέχει...

Μια απο τις μάγισσες
της ιστορίας
με πλαστελίνη



Παίζω θέατρο με την κοιλιά μου



















Τα παιδιά άκουσαν την ιστορία, έπαιξαν με τους ήρωες  και έχοντας το παραμύθι ως κύριο ερέθισμα εκφράστηκαν με κάθε μέσο που είχαν ή τους δόθηκε. 

Το παραμύθι έγινε δικό τους. Γνώρισαν όμως και τους αρχικούς-βασικούς συντελεστές του, που τους έδειξαν πώς κάθε τι γύρω μας μπορεί να μας δώσει έμπνευση. Και πως αν υπάρχει ουσιαστική συνεργασία, πετυχαίνουμε τους στόχους μας. Απο το να φτιάξουμε ένα βιβλίο, μέχρι να αλλάξουμε τον κόσμο!
 

Τα παιδιά φτιάχνουν το σκηνικό
για την ιστορία της "τρίτης μάγισσας"






















Το σχέδιο δράσης για την "τρίτη μάγισσα" θα ολοκληρωθεί με την παρουσίαση του βιβλίου στον Πολυχώρο Μεταίχμιο, το Σάββατο, 1η Δεκεμβρίου, απο την ομάδα του νηπιαγωγείου.
Θα συναντηθούμε ξανά με την Μαρία Αγγελίδου και "η τρίτη μάγισσα" εκτός απο ηρωϊδα βιβλίου θα γίνει πρωταγωνίστρια της  παράστασης των παιδιών.
Μιας παράστασης, που η παιδαγωγική της αξία βασίζεται σε μια πορεία με ευδιάκριτα, ουσιαστικά στάδια.


Για την συμμετοχή στην παρουσίαση, είναι απαραίτητη η κράτηση θέσης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου