Δευτέρα, 4 Φεβρουαρίου 2013

Νέες δράσεις στο σχολείο Χειμώνας-'Ανοιξη 2013


Η νέα χρονιά έχει πάρει για τα καλά το..δρόμο της κι εμείς ακολουθούμε, σε μια προσπάθεια να αφήσουμε το δικό μας ουσιαστικό, δημιουργικό, παιδαγωγικό ίχνος.
Οι δράσεις μας ανοίγουν πολλά μέτωπα αλλά ταυτόχρονα συναντιούνται και συμπορεύονται.
Ξεκινάμε πιο εντατικά, συνεργασίες με άλλους φορείς στα πλαίσια ανταλλαγής

απόψεων, ανανέωσης και εμπλουτισμού της παιδαγωγικής ύλης. 

Μετάβαση 

Σε συνεργασία με ιδιωτικό εκπαιδευτήριο-δημοτικό σχολείο, παιδαγωγοί,
ψυχολόγοι, ψυχαναλυτές, δάσκαλοι των Α΄και Β΄τάξεων και οι διευθυντές, θα δημιουργήσουμε ένα σχέδιο εργασίας γύρω από το σημαντικό θέμα της μετάβασης.

Ένα θέμα που απασχολεί τους γονείς που είναι και οι άμεσα εμπλεκόμενοι, αλλά και τους παιδαγωγούς που δημιουργούν την συνθήκη υποδοχής των παιδιών.
Η μετάβαση, δεν σχετίζεται μόνο  με την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος
από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο, αλλά διαπερνά τις ομάδες
όλων των ηλικιών τόσο σε ψυχολογικό όσο και σε παιδαγωγικό επίπεδο.



Αφορά στην όλη προετοιμασία που γίνεται από τους γονείς ώστε να βοηθήσουν,
να ενθαρρύνουν και να υποστηρίξουν το παιδί τους στο να βγει-να έρθει αντιμέτωπο με τον κοινωνικό του περίγυρο που αρχικά είναι  το σχολείο.
Ο ρόλος των γονιών δεν είναι να τραβήξουν κάτω από τα πόδια των παιδιών το χαλί, αλλά να το στρώσουν ώστε το παιδί τους να περπατήσει πάνω του και  να ανοίξει την πόρτα του σχολείου .

Στην προσπάθεια να δείξουμε στο παιδί την αγάπη μας, πολλές φορές το
κρατάμε πίσω και δεν του δίνουμε την ώθηση που χρειάζεται.


Η μετάβαση αφορά στο νέο χώρο;
Υπάρχει συγκεκριμένη ηλικία;
«Πώς το παιδί θα  εμπιστευτεί την δασκάλα του και ας μην είναι η μαμά του
»;
«Μπορεί να περνάει καλά στο σχολείο και ας μην είναι το σπίτι του»;
Το παιδί πρέπει να είναι έτοιμο συναισθηματικά. Να προετοιμάζεται και να πιστέψει
πως όλα θα πάνε καλά. Αυτό καλούνται να το πιστέψουν πρώτα οι ίδιοι οι γονείς
απο τη στιγμή που έχουν εμπιστευτεί οι ίδιοι το σχολείο.


Η μετάβαση από το ένα στάδιο στο άλλο, είναι προσωπική υπόθεση κάθε παιδιού,
αφού ο κάθε ένας από εμάς μεταφέρει μαζί του, προσωπικά-οικογενειακά βιώματα. 


Αυτό μας ακολουθεί σε κάθε μεταβατικό στάδιο, σε κάθε αλλαγή, σε κάθε γνωριμία
με νέα πρόσωπα.


Το σχολείο καλείται να είναι ένας χώρος υποδοχής που θα δημιουργήσει
τις κατάλληλες συνθήκες για το κάθε παιδί ξεχωριστά αλλά και για όλη την ομάδα.


Αυτά και άλλα πολλά θα μας απασχολήσουν σε αυτή τη νέα συνεργασία. Προβληματισμοί, ερωτήματα και συμπεράσματα θα ανακοινώνονται εν καιρώ. 

Δείτε εδώ, παλαιότερες σχετικές δράσεις

Νέες τεχνολογίες στην προσχολική ηλικία 

Μια νέα συνεργασία ξεκινά με το τμήμα Πολιτισμού του Υπουργείου Παιδείας.
Πρόκειται για τη δημιουργία ενός project το οποίο σχεδιάζεται με την εποπτεία του Υπουργείου, και με την παιδαγωγική επιμέλεια του σχολείου μας, με σκοπό την ενσωμάτωση  νέων τεχνολογιών ( χρήση υπολογιστών, κάμερας, κ.α) στην εκπαιδευτική διαδικασία. 




Μια διαθεματική προσέγγιση βασισμένη στην «περιπέτεια του Οδυσσέα» όπου εμπλέκονται όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
 


Τέχνη  και Μαθηματικά 

 «Η αφαιρετική ικανότητα των παιδιών μέσα από την τέχνη».
Μια συνεργασία με ομάδα μαθηματικών-συνεργατών του μουσείου Ηρακλειδών.
Το ξεκίνημα μιας έρευνας
που δεν σχετίζεται αποκλειστικά με τα μαθηματικά. 

Πρόκειται για συμπληρωματικό μέρος 
στα πλαίσια της διαθεματικότητας, που ενώνει
τα μαθηματικά με την τέχνη, τη φιλοσοφία
 και φυσικά τη γλώσσα.

Για όλα τα παραπάνω, οι γονείς του σχολείου θα ενημερώνονται μέσω συναντήσεων ,
ενημερωτικών δελτίων, αλλά και σχετικών αναρτήσεων στο blog μας.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου