Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2014

Οι δράσεις μας για τον Ιανουάριο



Καλωσορίσαμε τον  Ιανουάριο με νέες ιδέες οι οποίες συναντούν όσα έχουμε ήδη  προγραμματίσει για τη φετινή σχολική χρονιά...



Ποδαρικό!
Το σχολείο μας, ευαισθητοποιημένο σε θέματα που αφορούν στην παράδοση και στη λαογραφία ,τονίζει τη χρησιμότητά τους, πραγματοποιώντας σχετικές δράσεις. Τηρώντας έθιμα και παραδόσεις, τα παιδιά κατανοούν την κυκλικότητα του χρόνου. Έτσι λοιπόν, υποδεχτήκαμε τη νέα χρονιά, κάνοντας ποδαρικό και κόβοντας την βασιλόπιτά μας.







Όλες οι ομάδες συγκεντρώθηκαν για να ακούσουν το παραμύθι του Μέγα Βασίλειου, που έδωσε την  αφορμή για να ζυμώσουμε τα δικά μας ψωμάκια (όπως έγινε και στην Καισαρεία της Καππαδοκίας που μέσα απο τα ψωμάκια, επιστράφηκαν τα χρυσαφικά στους ιδιοκτήτες τους -εξού και το φλουρί της βασιλόπιτας-).

Στη συνέχεια ανταλλάξαμε ευχές για το νέο χρόνο και φυσικά κόψαμε τη βασιλόπιτά μας. Για την ακρίβεια… τις βασιλόπιτές μας, μιας και που ήταν δύο (και άρα δύο τα φλουριά).


 Οι νικητές παρέλαβαν τα …δώρα τους και πατώντας γερά σε ότι πέρασε, ανοίγουμε το βήμα μας γι’ αυτό που έρχεται.
Περισσότερα γι' αυτή την ημέρα, μπορείτε να δείτε εδώ





Στα μέσα Ιανουαρίου, η ομάδα του νηπιαγωγείου, επισκέπτεται το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και παρακολουθεί την έκθεση "Λεονάρντο Ντα Βίντσι:O Άνθρωπος, O Εφευρέτης, H Ιδιοφυία".

Η έκθεση περιλαμβάνει περισσότερα από 40 τρισδιάστατα διαδραστικά μοντέλα εφευρέσεων και μηχανών, που έχουν ανακατασκευασθεί βασισμένα στα σημειωματάρια που κουβαλούσε μαζί του για να καταγράφει τα ευρήματά του. Οι μηχανές συμπληρώνονται από εγκαταστάσεις multimedia που περιλαμβάνουν 55 προσομοιώσεις.
Τα παιδιά είχαν επίσης την ευκαιρία να δουν 23 ψηφιακά αντίγραφα των ζωγραφικών έργων του δημιουργού.

Τα μικρότερα παιδιά του σχολείου, συναντούν τον κουκλοπαίκτη Τάκη Σαρρή και παρακολουθούν την παράσταση "Οι μουσικοί της Βρέμμης"  .



Ένας Γάιδαρος, ένας σκύλος, μία γάτα κι ένας κόκορας πάνε να γίνουν μουσικοί στη Βρέμη. Τι τους έκανε να ξεκινήσουν αυτό το ταξίδι; Πώς κάνουν παρέα μια γάτα κι ένας σκύλος? Τι μουσική μπορεί να παίξει ένας γάιδαρος; Το κοκόρι τι ρόλο παίζει; Το ξυπνητήρι; Και το κυριότερο, φτάνουν ποτέ στη Βρέμη;
  
Σάββατο 18 Ιανουαρίου , ώρα 10:00

Η τρίτη εκπομπή της Καραμέλας είναι γεγονός. Συντονιστείτε και ακούστε τι έχουν ετοιμάσει αυτή τη φορά τα νηπιάκια του σχολείου μας στη διαδικτυακή συχνότητα του European School Radio. Μια εκπομπή που γεμίζει με χαμόγελο το πρωινό του Σαββάτου.
Δείτε περισσότερα για το περιεχόμενο της εκπομπής εδώ

 "Μες το μουσείο"...

Προς το τέλος του μήνα η ομάδα του νηπιαγωγείου,  στα πλαίσια μιας δράσης που σχεδιάζει με θέμα τη «μορφή», παρακολουθεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης μέσα από το οποίο δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εξερευνήσουν το Μουσείο, να παρατηρήσουν, να κάνουν ερωτήσεις, να εμπνευστούν και να φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις τους. 




Απο την επίσκεψη της ομάδας του νηπιαγωγείου
στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Η ομάδα του προνηπίου, συναντάεί σχήματα, χρώματα και μορφές στο Μουσείο Ηρακλειδών. Τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τα βασικά γεωμετρικά σχήματα, θα τα περιεργασθούν και να ανακαλύψουν βασικές ιδιότητές τους, θα τα ταξινομήσουν με βάση αυτές τις ιδιότητες και θα τα αντιστοιχίσουν με τις ονομασίες τους. Στη συνέχεια να αναγνωρίσουν αυτά τα σχήματα σε κατάλληλα εικαστικά έργα και να συνθέσουν εικαστικές μορφές χρησιμοποιώντας αυτά τα γεωμετρικά σχήματα. 
 

ΔΕΥΤΕΡΑ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, ώρα 18:00

ΔΙΑΛΕΞΗ Κου Μαυράκη-Ψυχολόγου, ψυχαναλυτή, συνεργάτη του σχολείου μας.
«Μόνο…μόνος;»


Μια συνάντηση που απευθύνεται σε γονείς και σε όσους ασχολούνται με παιδιά. Ξεκινάμε από τη θέση που εκφράζει το παιδί στην πολύ μικρή ηλικία όταν λέει «μπορώ μόνο μου;». Τι συμβαίνει αργότερα στην παιδική ηλικία και πως το παιδί διαχειρίζεται το «μόνο.. μόνος μου»;
Ένα θέμα που αν δεν αντιμετωπιστεί σωστά από το σχολείο και την οικογένεια, το παιδί πιθανά να εγκλωβιστεί σε μια θέση που μπορεί να το ακολουθήσει στην ενήλική του ζωή. 

 Επίσης αυτό το μήνα:

  • Η Κ. Πανάγου, νηπιαγωγός, συμμετέχει στον 2ο κύκλο σεμιναρίων του Ελεύθερου εργαστηρίου μουσικής παιδείας της  Μουσικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας, με τίτλο "Μαθαίνοντας να ακούμε μουσική" και στον κύκλο σεμιναρίων του Μουσείου Ηρακλειδών "Μια Φιλοσοφική Θεώρηση της Τέχνης και της Εικόνας" που συντονίζει η ιστορικός τέχνης Έλλη Παξινού.
  • Η κυρία Μ. Ντόκου, συμμετείχε σε εκπαίδευση με βάση τις προδιαγραφές του ΕΦΕΤ για “Βασική Εκπαίδευση στην Υγιεινή και στην Ασφάλεια των Τροφίμων” σύμφωνα με την ΥΑ 14708/10-08-2007/ΦΕΚ 1616/Β/17-08-2007

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου