Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2014

Βόρειος και Νότιος Πόλος

"Ο Παγουλίνος, ένα κρυουλιάρης μικρούλης πιγκουίνος, νομίζοντας πως δεν τον θέλει κανείς, το σκάει από το σπίτι για να ταξιδέψει σε ζεστές χώρες. Το καλοκαίρι όμως κινδυνεύει να σκάσει από τη ζέστη και δεν μπορεί να αναπνεύσει. Γυρίζοντας στον Νότιο Πόλο θα ανακαλύψει τη ζεστασιά της οικογένειας και θα ξέρει να αντέχει στο κρύο"
 
Στα ίχνη του "Παγουλίνου", του βιβλίου της G. Aldovini   ξεκίνησε και το δικό μας ταξίδι στα κρύα μέρη του πλανήτη, στα πλαίσια της επεξεργασίας της θεματικής ενότητας "χειμώνας".



Ο Νότιος και ο Βόρειος πόλος, βρίσκονται πολύ μακριά μας και έτσι δεν έχουμε την δυνατότητα να επισκεφτούμε αυτούς τους τόπους με ευκολία. Για τα παιδιά, ο Βόρειος Πόλος είναι λίγο πιο γνωστός, αφού κάθε Χριστούγεννα "ταξιδεύουμε" σε εκείνα τα μέρη λόγω του Άγιου Βασίλη.
Ο Παγουλίνος στάθηκε μια καλή αφορμή για να γνωρίσουν τα παιδιά τους πόλους της γης και τις συνθήκες που επικρατούν σε αυτούς.


Χαρήκαμε πολύ τη συνάντηση με τα ζώα του βόρειου πόλου. Μπορεί να μην τα έχουμε συναντήσει ποτέ, αλλά η ομάδα έδειξε να γνωρίζει κάποια βασικά χαρακτηριστικά και συνήθειες τους. Διαβάσαμε ιστορίες γι' αυτά, είδαμε πολλές εικόνες και συλλέξαμε πλούσιο υλικό.


Η αρκούδα , μας έκανε μεγάλη εντύπωση και σκεφτήκαμε να την αφήσουμε να μας ...καθοδηγήσει στο να εκφραστούμε κινητικά.
Πώς μπορεί να περπατάει κάποιος κουβαλώντας τόσο βάρος; Ποια είναι τα μέρη του σώματος που χρειάζεται να κινηθούν; Ας γνωρίσουμε  την αρκούδα, γνωρίζοντας  το σώμα μας...








Το κρύο στον βόρειο πόλο είναι πολύ τσουχτερό. Ακόμη και τα σπίτια (ιγκλού) είναι φτιαγμένα από πάγο; Πάγος; Η αναφορά σε αυτό φυσικό υλικό ήταν ιδανική για να εμπλέξουμε τις φυσικές επιστήμες στις δράσεις μας. Το νερό σε στέρεη κατάσταση. Ώρα για πειράματα.

 


 
Τα παιδιά μέσα απο τους πειραματισμούς με τον πάγο, έφτασαν σε συμπεράσματα που μας οδήγησαν στο να ερμηνεύσουμε το ζεστό και το κρύο. Και το πιο...ζεστό-ζεστό που σκεφτήκαμε ήταν φυσικά ο ήλιος.
Που ήρθε και τρύπωσε στις ζωγραφιές μας!
 



 
Πολλοί  από εμάς, μπερδεύουμε τους δύο πόλους μεταξύ τους. Όταν κάποια στιγμή μιλήσαμε με τα παιδιά για τους πιγκουίνους, διαπιστώσαμε πως αν αυτά τα συμπαθέστατα ζωάκια ζούσαν παρέα με τις πολικές αρκούδες μάλλον οι δεύτερες θα τα είχαν για κολατσιό! Άρα χωρίσαμε τις περιοχές τους.
Βλέποντας εικόνες, είδαμε πως στο Βόρειο Πόλο ζουν και άνθρωποι. Οι Εσκιμώοι.
Στο Νότιο Πόλο όμως που κάνει περισσότερο κρύο είδαμε πολλά ζώα, ανάμεσά τους και πιγκουίνους αλλά καθόλου ανθρώπινη ζωή.
Το κλίμα επηρεάζει τον τρόπο ζωής μας. Αυτό στην ομάδα ειπώθηκε με διάφορους τρόπους. Με ιστορίες και αρκετό εποπτικό υλικό. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας "οικοσύστημα".
Οι γονείς κλήθηκαν να βοηθήσουν τα παιδιά να αποτυπώσουν τις δικές τους συνήθειες και κάποια χαρακτηριστικά του τρόπου ζωής τους και περιμένουμε ανυπόμονα τα ...έργα τους.
 
Στη συνέχεια όλη η ομάδα συνεργάστηκε για να φτιάξει ένα  αρκτικό τοπίο (χρησιμοποιώντας ζυμάρι αυτή τη φορά, γιατί ο πάγος έδειξε να μην έχει και πολύ...υπομονή!).
 

 

 
 
Το ταξίδι μας στο...κρύο συνεχίζεται και πολύ σύντομα η "γλώσσα" θα φέρει στην ομάδα μας πολλά ουσιαστικά βγαλμένα από  χειμωνιάτικα και καλοκαιρινά ρούχα, μέσα από εικαστικά και θεατρικά παιχνίδια θα γνωρίσουμε καλύτερα τους Εσκιμώους ενώ η Αρκτική και η Ανταρκτική θα μας βοηθήσουν να συναντήσουμε τις εποχές και τα καιρικά τους φαινόμενα.
Νέες ιστορίες και πολλά παιχνίδια θα μας συντροφεύσουν έως ότου συναντήσουμε την Άνοιξη ως νέα θεματική ενότητα .
 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου