Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2014

Μεταμορφώσεις




Αγαπημένο θέμα των παιδιών, αφού σαν έννοια η μεταμόρφωση  εμπεριέχει την μετάβαση από μια μορφή, σε έναν άλλο χαρακτήρα.


Οι απόκριες είναι μια πολύ καλή αφορμή για εμάς, ώστε να φτιάξουμε τις συνθήκες μέσα στις οποίες το παιδί θα κατευθυνθεί για να δημιουργήσει με τη φαντασία του τον καινούργιο ήρωα, με τον χαρακτήρα και τις ιδιότητές του.



Τα παιδιά λοιπόν, ξεκινούν με το να προβάλλουν τον εαυτό τους πάνω στο χαρτί σαν σκιά. Ένα απλό σχεδιάγραμμα της μορφής του εαυτού τους. 
Κενό εξωτερικά και  εσωτερικά.

Καλλιτεχνώντας αυτή την εικόνα, ένας ήρωας αρχίζει να διαμορφώνεται. 


Αξιοποιούμε τη μαθηματική λογική (μέσα από τη θεωρία των συνόλων, σύνολα-υποσύνολα, ανήκει-δεν ανήκει, κενό-σύνολο) ,και κατηγοριοποιούμε αντικείμενα και αξεσουάρ από τον κόσμο της μεταμφίεσης για να αποδώσουμε στον ήρωά  ιδιότητες που θα επιτρέψουν στην ομάδα ένα ανοιχτό διάλογο μαζί του. 







Το as if… (τι θα έκανα αν ήμουν...) του Στανισλάβσκι, ωθεί το παιδί στην προβολή και στην ταύτιση με τον ήρωα που κατασκευάζει.
Έτσι το «κουστούμι» και το «σκηνικό» δημιουργούν τη σκηνή στην οποία θα δράσουν και οι δύο (παιδί και ο …εαυτός του).





«Γιατί στα παιδιά αρέσουν οι απόκριες» ;
Μέσα απο τα μάτια ενός παιδιού η απάντηση είναι απλή:
Με ότι νέο δημιουργώ, μπορώ να συνομιλώ και με όχημα τη φαντασία να το γνωρίζω καλύτερα και από αυτό να επιστρέφω σ το «γνώθι σαυτόν».

Γνωρίζω καλύτερα τον εαυτό μου και αυτό με απελευθερώνει . 



Ποιος είμαι, τι είμαι, τι θέλω, τι είναι ο άλλος για ‘μένα και τι περιμένει από εμένα είναι ερωτήματα που μπορώ να θέτω προφορικά ή γραπτά.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου