Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015

Μαθηματο.. μπερδέματα! Λύσεις με μαστορέματα.

Στο σχολείο μας, κατά τη διάρκεια της μεσημεριανής ζώνης, λειτουργούν τρεις όμιλοι. Ο όμιλος μαγειρικής (οι... "τουρουπίτες") , ο όμιλος με τα επιτραπέζια παιχνίδια και ο όμιλος με τα μαστορέματα.
Οι όμιλοι αποτελούνται από μεικτές ομάδες παιδιών ηλικίας 4-6 ετών.


Στόχος είναι είναι η αλληλεπίδραση παιδιών από διαφορετικά τμήματα και ο συντονισμός από διαφορετικούς παιδαγωγούς. 

Τα παιδιά επέλεξαν ελεύθερα τον όμιλο στον οποίο θα συμμετέχουν μετά από την παρουσίαση που έκανε ο κάθε παιδαγωγός-συντονιστής.
Σε αυτές τις δράσεις, αξιοποιούνται όλα τα γνωστικά αντικείμενα και όλα τα μέσα που διαθέτει η παιδαγωγική. 
Κάθε συνάντηση, σχεδιάζεται και υλοποιείται από τα ίδια τα παιδιά.
Ο παιδαγωγός λειτουργεί ως "σκηνοθέτης" -παρατηρητής-υποστηρικτής.


Η παρέα των μαστόρων, συναντά αρκετά προβλήματα, στα οποία η ομάδα δίνει κάθε φορά εξαιρετικές λύσεις.

Στην πρώτη συνάντηση, τα παιδιά ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με τα εργαλεία και τα υλικά.
Κατσαβίδια, σφυριά, πένσες, βίδες, μέτρα, χάρακες, καρφιά, σχοινιά και ότι άλλο έχει στο εργαστήριο του κάθε μάστορας που ...σέβεται τον εαυτό του.



Κάνε μια καντηλίτσα.. κάνε μια ψαλιδιά...

Λίγο αργότερα ήρθαν στην παρέα οι ... κόμποι!
Κόμποι για να δέσουμε και για να λύσουμε.
Σχοινιά και τροχαλίες επιστρατεύτηκαν και το καστρο-καράβι της αυλής μετατράπηκε σε πεδίο δοκιμών.




Μετά από τις δοκιμές με τα σχοινιά και τους κόμπους, το αποτέλεσμα των συνδέσεων, θύμισε στα παιδιά την οροφή ενός σπιτιού. Πρότειναν λοιπόν, μέσα από τις αυτές τις συναντήσεις, να δημιουργήσουν, να κατασκευάσουν ένα σπίτι. Ξεκινώντας από τη... σκεπή!


Έτσι λοιπόν, κατέληξαν να φτιάξουν ένα "πλέγμα" -σαν καλαμωτή- από ξύλα. 
Κι επειδή τα ξύλα δεν  ήταν αρκετά, όλοι πρότειναν να καλυφθεί το υπόλοιπο της στέγης με ένα πανί! Για την ακρίβεια όχι ένα. Πολλά!




Εκείνη την ημέρα, την πρώτη μέρα της συνάντησης, είχε μια όμορφη λιακάδα.
Η στέγη έμοιαζε  ιδανική για να ξαποστάσει κανείς κάτω από αυτή.
Άλλωστε οι ηλιαχτίδες περνούσαν για τα καλά μέσα από τα πανιά.


Η πρώτη συνάντηση τελείωσε πολύ ευχάριστα και τα παιδιά έφυγαν με την ανυπομονησία να επιστρέψουν για να συνεχιστεί το ... έργο. 
Αφού η κατασκευή της οροφής ήταν τόσο απλή και αποτελεσματική όλα έδειχναν ότι ο στόχος θα ολοκληρωνόταν εύκολα!

Θα ήταν όμως όλα έτσι όπως τα περίμεναν;

Ήταν η στέγη τελικά αποτελεσματική και ανθεκτική; 


Ποιο θα ήταν το επόμενο βήμα; 


Ποια εργαλεία θα χρησιμοποιούσαν; 


Ποιες λύσεις θα αναζητούσαν;


...Συνεχίζεται




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου