Δευτέρα, 20 Απριλίου 2015

Μαθηματομπερδέματα! Λύσεις με μαστορέματα! Β φάση

Τα παιδιά του ομίλου "μάστορες", είχαν ξεκινήσει ένα ...ταξίδι γνωριμίας με εργαλεία και υλικά με στόχο να φτιάξουν ένα σπιτάκι. 
Τα προβλήματα που αντιμετώπισαν πολλά. "Σύμμαχοι" τους η γεωμετρία και τα μαθηματικά!

Άν η αρχιτεκτονική ορίζεται σαν  "πειθαρχία επιστημών" τότε το ... πείραμα του "πώς θα φτιάξουμε ένα σπίτι" οργανώνει όλα όσα  γνωρίζει ένα παιδί για τα υλικά και τα εργαλεία και μέσα από το παιχνίδι, τα εφαρμόζει.

Στο πρώτο στάδιο έφτιαξαν τη σκεπή για το σπίτι. Με ξύλα, τα οποία κάλυψαν με πανιά. 


Η στέγη έμοιαζε  ιδανική για να ξαποστάσει κανείς κάτω από αυτή.
Άλλωστε οι ηλιαχτίδες περνούσαν για τα καλά μέσα από τα πανιά.

Η Μαρίκα που φροντίζει το σχολείο μας, μάζεψε τα πανιά! Δεν γνώριζε τον λόγο που αυτά βρέθηκαν στην αυλή. Θεώρησε ότι ήταν... παρατημένα.

Έτσι την επομένη, οι...μάστορες κατέληξαν στο ότι έπρεπε να φτιάξουν μια πινακίδα που να ορίζει τον χώρο των ...εργασιών τους.



Στη συνέχεια, η βροχή ήταν αυτή που έφερε τα πάνω-κάτω!
Το πανί είναι ελαφρύ και όχι αδιάβροχο και άρα ακατάλληλο για σκεπή.


Ανθεκτικότητα υλικών στο νερό...


Οι ... μάστορες αναζήτησαν υλικά που να αντέχουν στον αέρα και στη βροχή.
Η ...στατική μελέτη οδήγησε στην επιλογή ενός πλέγματος από κλαριά,  για σκεπή! H ομάδα ζήτησε βοήθεια για την κατασκευή και από έναν γονέα του σχολείου ο οποίος έδωσε χρήσιμες συμβουλές για το πώς πρέπει να γίνει η επιλογή των κλαδιών που θα χρησιμοποιηθούν.






Η κατασκευή αυτής της σκεπής, έδειχνε εξαιρετική.
Ούτε όμως αυτή τη φορά κατέστη δυνατό να μείνει στεγνό το έδαφος που είχαν καλύψει. Τότε ήταν που ξεκίνησε η δοκιμή υλικών πριν την τοποθέτησή τους στη στέγη.
Τα παιδιά πρότειναν υλικά:
Ξύλινα τουβλάκια, πανί χοντρό, πλαστικό...Προέβησαν σε διαδικασία δοκιμής αντοχής τους και κατέληξαν στο να γίνει μια δοκιμή σε μικρή κλίμακα κατασκευής τοίχου από λάσπη και τούβλα.
Έγινε έλεγχος αναλογίας λάσπης (χώμα+νερό). Αφού η λάσπη στεγνώσει, τα παιδιά βλέπουν ποια είναι η ιδανική ποσότητα και ποιος ο σωστός τρόπος απλώματος.

Μετά από αυτές τις δοκιμές και τους πειραματισμούς, τα παιδιά αποφάσισαν ότι το σπιτάκι που θα κατασκευαστεί θα είναι το γραφείο των ...μαστόρων.
Έτσι λοιπόν, εκεί θα καταστρώνουν τα σχέδια τους και θα τα θέτουν ... επιτόπου σε εφαρμογή !

Ποιο θα είναι άραγε το επόμενο στάδιο;

Με ποια υλικά θα κατασκευαστεί το σπιτάκι τελικά;

Ποιες άλλες ...δυσκολίες θα αντιμετωπίσει η ομάδα;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου