Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2016

Είμαστε στον αέρα!

"H ακοή είναι μια από τις πέντε αισθήσεις. Η ακρόαση όμως είναι τέχνη"

Frank Tyger, Αμερικανός σκιτσογράφος


Δεν είναι αυτονόητο ότι αυτό που εκπέμπει ένα πομπός το προσλαμβάνει και ο δέκτης με τον ίδιο τρόπο. Το μήνυμα για να διατηρήσει τη δύναμή του πρέπει να εκπαιδεύσει τον πομπό να εκπέμψει με ακρίβεια και τον δέκτη να μπορεί να αφουγκραστεί.

Ίσως με αυτό τον τρόπο η ακρόαση να γίνει τέχνη.

Το τι ακούμε και το πως αποκωδικοποιούμε κάθε φορά που ο πομπός στέλνει ένα μήνυμα αφορά την προσωπική μετάφραση του κάθε ανθρώπου-δέκτη. Και αυτό είναι που κάνει το μήνυμα να έχει πολλαπλές ερμηνείες.




Στόχοι και όχι μόνο...

- Τα παιδιά να συνεργάζονται.

- Να μπορούν γίνονται ακροατές και ομιλητές μέσα σε ένα διάλογο.

- Να μπορούν να διατυπώνουν ερωτήματα και αναπτύσσουν επιχειρήματα.

- Να αρχίσουν να ενδιαφέρονται για την κοινότητα.
- Να συνειδητοποιήσουν τη μοναδικότητά τους και να εντοπίζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους με τους άλλους και να τις σέβονται.


Γιατί κάνουμε ραδιόφωνο;
  • Γιατί είναι ένα δυνατό μέσο επικοινωνίας.
  • Γιατί χρειάζεται ένας πομπός να στέλνει μηνύματα και ένας δέκτης να τα λαμβάνει. 
  • Γιατί καλλιεργεί την ακουστική ακρόαση.
  • Γιατί βοηθάει τα παιδιά να αποκωδικοποιούν τα μηνύματα του λόγου.
  • Γιατί δημιουργώντας μια ραδιοφωνική εκπομπή τα παιδιά νιώθουν ότι η φωνή τους φτάνει παντού.
  • Γιατί συμμετέχουν ενεργά στο σχεδιασμό και στην πραγμάτωση της εκπομπής.

Πριν την ύπαρξη του ραδιοφώνου χρειάζεται…

Να στέλνεις μηνύματα παντού


Να επισκεφτείς ένα ταχυδρομείο



Να σκεφτείς τι θέλεις να πεις, σε ποιον θα απευθύνεσαι
και πως θα καταφέρεις να κάνεις τον ακροατή σου να σε καταλάβει.


Να ακούσεις πολύ ραδιόφωνο

  


Να ακούσεις τις εκπομπές της προηγούμενης χρονιάς

Κάθε εκπομπή θα συνοδεύεται από μικρά κουίζ που στόχο έχουν να βοηθήσουν τα παιδιά να εστιάζουν αλλά και να κάνουν πιο διασκεδαστική (παιγνιώδη) την ακρόαση.

Καθίστε αναπαυτικά, φτιάξτε μία ζεστή κούπα σοκολάτα ή τσάι γιασεμί και είμαστε στον αέρα.

Βρες την απάντηση. Αν δεν τη βρεις με την πρώτη δεν πειράζει ξαναπροσπάθησε. Να θυμάσαι δεν υπάρχει σωστό και λάθος, υπάρχουν διαφορετικές απόψεις που είναι σεβαστές και αποδεκτές αρκεί να ξέρεις το γιατί.

Ποιο ήταν το τραγούδι με το οποίο ξεκίνησε η εκπομπή; Όση ώρα το ακούς μπορείς αν θες να σηκωθείς και να χορέψεις ή να δώσεις ένα φιλί σε αυτόν που κάθεται δίπλα σου ή μπορείς ακόμα και να ζωγραφίσεις μια μεγάλη Καλημέρα και να τη χαρίσεις σε ένα φιλαράκι σου από το σχολείο.

Τι έψαχναν να βρουν τα παιδιά με τους μεγάλους;
Τα Χριστούγεννα, τις Απόκριες ή το Πάσχα;
Ποια είναι τα δάκρυα του δέντρου; 
Ποιος είναι ο αριθμός που φοβούνται οι καλικάντζαροι; Που σπούδασε ο δόκτωρ καλικαντζαρολόγος και τι σπουδάζει; Αν κάνεις κέφι ζωγράφισε τον όπως τον φαντάζεσαι.
Τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε μανιτού και χαρίζουν ευχές. Πάρε ένα χαρτάκι και με τη βοήθεια του μπαμπά και της μαμάς αλλά και της γιαγιάς και του παππού, φτιάξε ένα χάρτινο καραβάκι, γράψε ή ζωγράφισε πάνω του μία ευχή και χάρισέ την στο σχολείο να ταξιδέψει με τις ευχές των άλλων παιδιών.
Και στο τέλος πείτε 1,2,3 και κάντε μια άσκηση σεισμού στο σπίτι. Ποια είναι  η καλύτερη θέση;

Να επισκεφτείς έναν ραδιοφωνικό σταθμό



Να μάθεις να ηχογραφείς και να πειραματιστείς με τον ήχο


Λίγο πριν βγούμε στο αέρα πρέπει να επιλέξουμε τα θέματα




και τις συνεντεύξεις



Όλο αυτό το ραδιοφωνικό ταξίδι παρουσιάστηκε στο 3ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου - Διαγωνισμό Καν’ το ν’ ακουστεί 2016» στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Το μπλοκ της παρουσίασης





Από την παρουσίασή μας

Στιγμιότυπα
Στιγμιότυπα


Από τη συνέντευξη που δώσαμε στο φεστιβάλ
Μπορείτε να βρείτε όλες τις ραδιοφωνικές μας εκπομπές
στο κανάλι του σχολείου στο youtube:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου